Κωδικός Μαθήματος

ΠΔ-300

Εξάμηνο Μαθήματος

1ου Εξαμήνου

Πιστωτικές Μονάδες

7,5

Ηλεκτρονικό Υλικό

Κατηγορία Μαθήματος

Υποχρεωτικό

Διδάσκοντες Μαθήματος

Στόχος

H χάραξη πληροφορικής στρατηγικής αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχίας των σύγχρονων οργανισμών. Η σχετική βιβλιογραφία αναφέρει ότι ποσοστό της τάξης του 84% των πληροφοριακών συστημάτων αποτυγχάνει. Από αυτά που επιτυγχάνουν το 40% δεν επιτυγχάνει επιστροφή στην επένδυση ενώ συνολικά μόνο το 8% των επιτυχημένων πληροφοριακών συστημάτων δημιουργεί αξία στον οργανισμό. Το μάθημα αποσκοπεί να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τη στρατηγική των ψηφιακών συστημάτων, τη χάραξη και υλοποίηση πληροφορικής στρατηγικής και τη δημιουργία επιχειρηματικών πλάνων για τη ανάπτυξη πληροφορικής στρατηγικής.

Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορούν:

  • να σχεδιάσουν στρατηγική ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων
  • να υλοποιήσουν επιχειρηματικά πλάνα απόδοσης πληροφοριακών συστημάτων
  • να αξιολογήσουν την απόδοση πληροφορικής στρατηγικής ψηφιακών συστημάτων και υπηρεσιών

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενα Μαθήματος

  • Ψηφιακή τεχνολογία

    Χαρακτηριστικά και προκλήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας, η σημασία της καινοτομίας και η επίτευξη συγκριτικού πλεονεκτήματος, ορισμός ψηφιακής στρατηγικής, σχέση ψηφιακής στρατηγικής και στρατηγικής οργανισμού, η σημασία και ο ρόλος του διευθυντή ψηφιακής τεχνολογίας (CIO).

  • Στρατηγική ανάλυση

    Ανάλυση πόρων και διαδικασιών, ανάλυση ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, αξιολόγηση ανταγωνιστικών απειλών, ανάλυση ανταγωνισμού.

  • Στρατηγικοί στόχοι

    Καθορισμός οράματος και αποστολής, καθορισμός στόχων, καθορισμός στρατηγικής: προτεραιότητες, στρατηγικές ανάπτυξης αγοράς, στρατηγικές τοποθέτησης και διαφοροποίησης, επιχειρηματικά μοντέλα, μοντέλα υπηρεσιών, μοντέλα εσόδων, αναδιάρθρωση της αγοράς, δυνατότητες διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας, δυνατότητες διαχείρισης εσωτερικών γνώσεων, πόροι και οργανισμικές δυνατότητες.

  • Υλοποίηση στρατηγικής

    Παραδείγματα αποτυχημένων στρατηγικών, παράγοντες επιτυχίας για την υλοποίηση της ψηφιακής στρατηγικής, αξιολόγηση επενδύσεων, το παράδοξο της παραγωγικότητας, παραδείγματα – μελέτη περίπτωσης.

  • Στρατηγική ψηφιακού επιχειρείν

    Στρατηγικές ψηφιακών καναλιών, μοντέλα διαδικασιών στρατηγικής στο ψηφιακό επιχειρείν, μελέτη περίπτωσης: η ψηφιακή στρατηγική της Apple.

  • Ανάλυση στρατηγικών μοντέλων ψηφιακής τεχνολογίας

    Οutsourcing, εξαγορά, συγχωνεύσεις, αξιολόγηση στρατηγικών μοντέλων ψηφιακής τεχνολογίας
    Παραδείγματα και ανάλυση μελετών περίπτωσης.

  • Διερεύνηση του ρόλου των κοινωνικών δικτύων στη διαμόρφωση και ενίσχυση της ψηφιακής στρατηγικής

    Ο ρόλος του ψηφιακού μάρκετινγκ στην ενίσχυση της ψηφιακής στρατηγικής, σχεδιασμός ψηφιακού μάρκετινγκ, ανάλυση κατάστασης, καθορισμός στόχων, στρατηγική, τακτικές, διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες.

  • Ψηφιακή στρατηγική

    Για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τη διαφήμιση, το λιανεμπόριο, τη βιομηχανική παραγωγή, παραδείγματα, μελέτη περίπτωσης.

  • Παραδείγματα χάραξης ψηφιακής στρατηγικής

    Για τον τομέα των υπηρεσιών, το κράτος πρόνοιας, τους δημόσιους οργανισμούς, τους χρηματο-οικονομικούς οργανισμούς.

  • Πρακτική άσκηση

    Δημιουργίας ψηφιακής στρατηγικής και σύνταξης επιχειρηματικού πλάνου.

Βιβλιογραφία