Στόχος
Ζούμε σε έναν κόσμο όπου η ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία επηρεάζει τη ζωή μας όπως ποτέ πριν. Η ψηφιακή τεχνολογία μεταμορφώνει τις επιχειρήσεις, τις οικονομίες και την κοινωνία. Εξελίξεις σε όλους τους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας συμβάλλουν στην αναδιάταξη του ανταγωνισμού, στην επέκταση των ορίων της βιομηχανίας και στην μετατροπή των λειτουργιών των επιχειρήσεων, μερικές φορές ριζικά. Στη σύγχρονη εποχή της “Ψηφιακής Περιόδου – Digital Age “ η ικανότητα για καινοτομία αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όχι μόνο για τις εταιρείες αλλά και για τα άτομα, τις κοινότητες και τα έθνη. Τα επόμενα χρόνια θα είναι η εποχή του «μηχανικού-επιχειρηματία» και του «Ψηφιακού Ηγέτη». Ο μηχανικός του 21ου αιώνα πρέπει να έχει το επιχειρηματικό πνεύμα, τη φαντασία, και τις διαχειριστικές ικανότητες για να μπορεί να προσδιορίζει τις ανάγκες, να προτείνει νέες λύσεις, τις οποίες και να υλοποιεί. Επιπλέον, οι ηγέτες του αύριο πρέπει να ενστερνιστούν την ψηφιακή επανάσταση και να αναγνωρίσουν τη δύναμη των επαναστατικών τεχνολογιών που ανατρέπουν τα δεδομένα στον επιχειρηματικό στίβο για να διασφαλίσουν την επιβίωση των οργανώσεών τους σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει.
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς στην εφαρμογή πλαισίων, μεθοδολογιών και βέλτιστων πρακτικών της στρατηγικής διαχείρισης της τεχνολογικής καινοτομίας στα πλαίσια ενός σύγχρονου οργανισμού που ανταγωνίζεται σε ένα δια-δικτυωμένο κόσμο. Το μάθημα αναπτύσσει τις δεξιότητες των φοιτητών να σκέφτονται ολιστικά αναφορικά με το ρόλο της διαχείρισης της γνώσης και την καινοτομία ως μέρος μιας διαδικασίας στρατηγικού σχεδιασμού για τη δημιουργία μίας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας στα πλαίσια ενός ήδη υπάρχοντος οργανισμού ή μίας νεοφυούς εταιρείας (startup). Αναπόσπαστο τμήμα του μαθήματος είναι η ομαδική εργασία, όπου ομάδες φοιτητών αναλαμβάνουν να αναπτύξουν ένα στρατηγικό επιχειρηματικό σχέδιο για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και εμπορευματοποίηση ενός προϊόντος υψηλής τεχνολογίας ή μίας υπηρεσίας της επιλογής τους, καλύπτοντας θέματα όπως: μελέτη σκοπιμότητας αναφορικά με την αγορά, ανάλυση του ανταγωνισμού, στρατηγικό & επιχειρησιακό πλάνο.
Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορούν:
- να σχεδιάσουν μεθοδολογίες διαχείρισης της τεχνολογικής καινοτομίας
- να εφαρμόσουν βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης γνώσης και καινοτομίας
- να αναπτύξουν επιχειρηματικό πλάνο διαχείρισης γνώσης και καινοτομίας
- να αξιολογήσουν την απόδοση πλάνου διαχείρισης τεχνολογικής καινοτομίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης