Στόχος
Η διαχείριση ποιότητας στις ΤΠΕ αφορά στον σχεδιασμό, κατασκευή, συντήρηση και βελτίωση του λογισμικού, αλλά και στον τρόπο παροχής υπηρεσιών πληροφορικής. Η διαχείριση ποιότητας του λογισμικού, συνεπώς, εφαρμόζεται σε όλο τον κύκλο ζωής του. Ειδικότερα η ποιότητα του λογισμικού αφορά σε δυο διακριτές, αλλά αλληλοσχετιζόμενες έννοιες: α) στην λειτουργική ποιότητα, δηλαδή σε ποιο βαθμό το λογισμικό ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές και στον σχεδιασμό του, βάσει των λειτουργικών απαιτήσεων, και β) στην δομική του ποιότητα, δηλαδή στις μη λειτουργικές προδιαγραφές, στην αξιοπιστία, στην συντήρηση και την ορθή του κατασκευή. Η λειτουργική ποιότητα αξιολογείται μέσω των διαδικασιών testing, η δε δομική ποιότητα μέσω της αυτόματης ή χειρωνακτικής ανάλυσης της εσωτερικής του δομής και του πηγαίου του κώδικα. Για όλες αυτές τις απαιτήσεις στην διαχείριση ποιότητας έχουν αναπτυχθεί πολυάριθμες μεθοδολογίες, έχουν θεσπιστεί πρότυπα και έχουν εξελιχθεί βέλτιστες πρακτικές.
Το μάθημα αποσκοπεί να παρέχει στους αποφοίτους την δυνατότητα επισκόπησης του πεδίου διαχείρισης ποιότητας στην πληροφορική, καθώς και των βέλτιστων πρακτικών που εφαρμόζονται, θα μπορούν δε να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε προσέγγισης Οι απόφοιτοι θα μπορούν να σχεδιάσουν αδρομερώς μία πολιτική διαχείρισης ποιότητας, και θα αποκτήσουν πρακτική γνώση από την εφαρμογή αυτών των πρακτικών σε ελληνικές επιχειρήσεις.
Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορούν:
- να αναπτύσσουν στρατηγικές διαχείρισης ποιότητας
- να εφαρμόζουν βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης ποιότητας
- να αξιολογούν την απόδοση στρατηγικών διαχείρισης ποιότητας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης